Salutare oameni inspirati! (Sper de Amazon, bineinteles!:P)
Eu sunt Kodro si in primul articol din blogul nostru Amazonepedia o sa iti prezint cateva informatii despre brandul Amazon pe care poate nu le stiai inca… (sper sa fie cat mai multe)
Haide sa vedem mai precis la ce ma refer. Ma voi raporta la piata comertului online din SUA, la principalii competitori ai Amazon, la evolutia acestuia in ultimii ani, la oportunitatile unice pe care ni le ofera noua ca si Vanzatori, la potentialul de crestere al acestei afaceri in urmatorii ani etc.
Brandul Amazon de poveste? Se pare ca da…are cea mai mare valoare a brand-ului din lume
Ca si brand, Amazon este la nivelul anului 2018, pe un onorant loc 1, conform unui studiu realizat de site-ul Brandfinance.com, numit Brand Finance Global 500, ce practic face a o analiza a valorii de piata a primelor 500 de branduri din intreaga lume. Acest raport a fost publicat in Februarie 2018 si face o analiza pertinenta legata de valoarea celor mai importante brand-uri din lume.
Dupa cum se observa, in graficul de mai jos, Amazon surclaseaza incepand de anul acesta cele mai cunoscute brand-uri, cum ar fi: Apple, Google, Samsung, Facebook, Microsoft, cu o valoare cumulata de peste 150 miliarde de dolari si o crestere de 42% fata de anul trecut.
Sursa: Brand Finance Global 500 – Top brand-uri din lume – Feb 2018
Mai este Amazon o oportunitate in anul 2019?
Impresionant, nu? Sunt persoane care considera ca Amazon nu mai este o oportunitate in acest moment, dar cifele nu mint…Amazon o sa detina locul 1 in acest top pentru cativa ani de acum incolo. Numai o criza economica, poate stopa acest avant urias in urmatorii ani. Totusi, sa speram, ca nu vom trece iarasi curand prin asa ceva…:P
Intre companiile importante care apar in acest top al brand-urilor din lume, mai intalnim inca o companie majora din China de data asta, ma refer la Alibaba, care se afla momentan pe locul 12, cu o crestere si mai accelerata de peste 58%. Practic, cu cele 2 companii vom face business, in momentul in care ne vom hotari sa incepem o afacere pe Amazon. Nu e rau, nu? Locul 1 si locul 12 din 500 de companii din toata lumea…
Acum sa mai vedem si in rezumat acest top, pentru o imagine mai rapida: cele mai cunoscute brand-uri de pe fiecare continent sunt: Amazon din America de Nord, Mercedes Benz din Europa, Samsung din Asia.
Sursa: Brand Finance Global 500 – Top brand-uri din lume pe regiuni – Feb 2018
Avem si un grafic cu cele mai importante 5 brand-uri din lume si evolutia lor incepand cu anul 2012, si se observa cum doar Amazon si Google au avut o crestere constanta in acesti ani, restul companiilor inregistrand cateva scaderi tot in aceeasi perioada.
Sursa: Brand Finance Global 500 – Valoare brand-uri in timp – Feb 2018
Aceasta este o harta cu cele mai importante brand-uri din lume din principalele tari ale lumii si avem un index, care ne arata, cu cat este mai inchis, ca avem de-a face cu un brand puternic ancorat in economia tarii respective sau a lumii.
Sursa: Brand Finance Global 500 – Cele mai reprezentative brand-uri din tarile respective – Feb 2018
Povestea e adevarata? Se pare ca da…in anul 2021, va detine jumatate din piata e-commerce din SUA
Dupa cum se observa in graficul publicat mai jos de catre site-ul Statista in anul 2018, vedem ca Amazon a avut o crestere accelerata de la un an la altul si a acaparat din ce in ce mai multe procente din piata de comert online din SUA. (ca in vestitul joc Pac-Man de prin anii ‘80 :P) Se estimeaza ca pana in anul 2021, Amazon sa detina jumatate din piata de comert online din SUA, ceea ce transforma aceasta platforma intr-o locomotiva super performanta, creativa si inovatoare, in acelasi timp.
Sursa: Statista 2018 – Ponderea Amazon in comertul online din USA din 2016 – 2021 (estimare)
Bun, acum sa mai vedem cateva lucruri interesante despre Amazon.
Numar record de clienti: peste 310 milioane, iar platforma e prezenta in 14 tari din lume
Ca si numar de utilizatori, Amazon are peste 310 milioane de clienti si activeaza in 14 tari in momentul de fata. Lunar se vand peste 3 miliarde de produse (da, ai citit bine! :P), iar cele mai importante piete ca numar de produse sunt: SUA, Germania si Marea Britanie.
Zilnic pe Amazon sunt adaugate peste 1.3 milioane de produse noi
Zilnic sunt adaugate peste 1.3 milioane de noi produse pe platforma Amazon, pe cand un client standard cumpara anual in medie de 700 $, in timp ce un client cu un abonament Prime cheltuie dublu, adica cca. 1.400 $. (Abonamentul Prime ii permite clientului respectiv sa beneficieze de livrare gratuita in 24-48 h in orice colt al SUA, acces gratuit la o baza de filme, carti si muzica, etc.)
Traficul lunar pe platforma Amazon este de 1.87 miliarde de vizitatori, dublu fata de ceilalti competitori
In ceea ce priveste traficul lunar, conform studiului publicat de Similarweb.com, Amazon are 1.87 miliarde de vizitatori, urmat de eBay cu 818 milioane de vizitatori si Walmart cu 339 milioane de vizitatori.
Numar record de angajati: 613.000 de persoane in Noiembrie 2018
In Noiembrie 2018, adica luna trecuta, Amazon avea 613.000 de angajati in intreaga lume, ceea ce inseamna o crestere de 13% fata de aceeasi perioada a anului 2017 cand avea 541.900 angajati.
Sursa: Amazonepedia.ro
Pe langa detaliile prezentate mai sus, trebuie subliniat ca Amazon este pe locul 3 in lume, ca si companie IT, cu o cifra de afaceri de cca. 178 miliarde de dolari, la nivelul anului 2017. Wow! Asta da colos! 😛
Estimari in anul 2020, peste 12.6 miliarde de produse vandute de Amazon
Pentru anul 2020, Amazon este asteptat sa vanda peste 12.6 miliarde de produse, iar in acest moment, platforma Amazon este cea mai populara platforma de cumparaturi din SUA cu un scor de 6.12 din 10.
Cine este cel mai bogat om din lume in anul 2018? Chiar patronul Amazon…Jeff Bezos
Jeff Bezos, patronul celor de la Amazon, este cel mai bogat om din lume, cu o avere estimata in 2017, de peste 112 miliarde de dolari, surclasandu-i pe cei deja obisnuiti cu primele pozitii, Bill Gates cu 90 miliarde de dolari si Warren Buffet cu peste 84 de miliarde de dolari.
Sursa: Jeff Bezos — Image by © Michael Prince/Forbes Collection/Corbis Outline
Legat de logo, probabil ca ai observat (si daca nu, o sa vezi acum :P) ca sugereaza un zambet de la A la Z, ceea ce induce deja atentia deosebita a Amazon legata de experienta clientilor care interactioneaza cu aceasta platforma, care se traduce in avantaje oferite catre acestia, cum ar fi: fidelizare, recomandare si incredere crescuta.
Urmeaza un nou episod despre Amazon, asa ca in curand o sa te delectez cu alte info nestiute. (sper :P)
Daca vrei sa afli mai multe informatii despre platforma Amazon poti sa citesti urmatorul articol.
Te salut maxim! 🙂
Kodro – AmaZonePedia
PS: Daca ai nevoie de alte informatii, imi poti scrie pe adresa: kodro@amazonepedia.ro.
18
2 Replies to “Cât de mare este gigantul Amazon? Chiar e considerat un brand de poveste?”