fbpx

Rezultate Chestionar Clienti Amazon.com – Aspecte Importante Pentru Amazon Sellers din Romania (prima parte)

Am analizat un raport despre obiceiurile de cumparare ale clientilor Amazon din SUA, dintr-un chestionar realizat cu peste 2.000 de cumparatori online si am ales cele mai importante aspecte ce impacteaza un Amazon Seller din Romania.

Chestionarul a fost realizat de agentia Goat Consulting intre Aprilie si Mai 2019 cu peste 2000 de respondenti care achizitioneaza produse online, apoi a fost publicat in August 2019.

In chestionar, sunt mai multe tipuri de intrebari grupate dupa anumite subiecte si de aceea, voi face cateva articole pe baza acestui raport.

Mai intai, vom analiza din punct de vedere demografic si al comportamentului de cumparare. 

Pentru aceasta avem nevoie sa stim cum este sunt respondentii din esantion  impartiti dupa sex, varsta, zona unde locuiesc. Dupa care vom face niste corelatii intre acesti parametri si raspunsurile la intrebarile din chestionar.

Din punct de vedere al impartirii in functie de sex, avem 60.7% dintre respondenti femei, iar restul de 38.9% barbati. (0.4% non binary, care nu se considera nici barbat, nici femeie)

Mai mult de jumatate dintre respondenti au varste cuprinse intre 20 si 39 de ani, restul au varste cuprinse intre 40 si 79 de ani.

Ca si zone de locuire in SUA, cei mai multi locuiesc pe Coasta de Sud Est a SUA (539 persoane in Florida, Georgia, North Carolina, Alabama, Lousiana, etc), apoi in Nord Est (428 persoane in New York, Pennsylvania,Virginia, Ohio, Michigan, Maine, etc ), in Centru (417 persoane in (Colorado, Kansas, Wyoming, Nebraska, etc), In Vest (330 persoane in California, Nevada, Washington, Oregon etc.), in Sud Vest (224 persoane in Arizona, New Mexico, Texas, etc.). Restul de 78 de persoane nu locuiesc in SUA.

La intrebarea cat de frecvent navigati pentru a achizitiona produse pe Amazon.com sau alte site-uri de Ecommerce din SUA, 31% dintre respondenti spun ca intra zilnic si 35% de mai multe ori pe saptamana. Iar 19% dintre cei care au raspuns la chestionar au afirmat ca intra 1 data pe saptamana pe site-urile de Ecommerce. 

Asta ne arata ca peste 85% dintre respondenti, intra cel putin 1 data pe saptamana ca sa cumpere produse pe site-urile specializate de comert online din SUA, adica un comportament de shopping deja intrat in obisnuinta.

La intrebarea cand acceseaza prima data Internetul pentru a achizitiona produse, care este primul site pe care intra, aproape 83% dintre ei au raspuns ca deschid pagina Amazon.com, 14% dintre ei incep navigarea folosind Google, 1.5% din ei intra pe Ebay si restul de 1.5% pe alte site-uri de Ecommerce din SUA.

Aceste raspunsuri ne confirma inca o data ca Amazon.com in SUA este principala platforma de Ecommerce.

La intrebarea cat de des achizitionati produse de pe Amazon.com, 35% dintre persoane au raspuns ca de mai multe ori pe saptamana (713 respondenti), 24% au zis ca o data pe saptamana (477 respondenti), 21% de mai multe ori pe luna (423 persoane) si 19% fac achizitii de produse de pe platforma Amazon o data pe luna.

Cele mai multe produse achizitionate de catre respondenti au fost in categoriile: Clothing & Shoes, Electronics, Beauty & Health, Home / Garden & Tools, Pet Supplies, Toys / Kids & Baby si Sports & Outdoors.

Legat de produsele pe care ar evita sa le achizitioneze de pe Amazon.com, o mare parte au raspuns ca produsele tip Bacanie (mancare, bautura etc.), produse din categoria Automotive & Industrial (piese auto, accesorii, echipamente auto electrice etc.) si din categoria Pet Supplies (mancare pentru animale, jucarii, medicamente animale etc.).

Ca si dispozitive folosite pentru a accesa site-urile respective si a face achizitia de produse de pe platforma Amazon, 61% dintre ei au folosit un computer (desktop sau laptop), 30 % dintre ei au intrat de pe telefon si 9 % dintre ei au utilizat o tableta.

In ceea ce priveste daca detin un cont Amazon Prime, peste 80% dintre respondenti au declarat ca sunt abonati Prime, iar restul de 20% ca nu au inca un astfel de abonament.

Dupa cum se observa, abonatii Prime (peste 100 milioane de persoane, in acest moment in SUA) au o pondere insemnata intre clientii Amazon care in urma unui abonament anual de 119$ beneficiaza de o gramada de oportunitati cum ar fi: livrare in 24-48 ore, acces la Amazon Prime Video (asemanator cu Netflix), Amazon Music, acces carti tip kindle, drive pentru fotografii, etc.

In ceea ce priveste, cheltuielile anuale ale gospodariei cu achizitia produselor de pe Amazon.com, 44% dintre respondenti cheltuie in jur de 1.000$ pe an, 25% dintre ei cheltuie aproximativ 500$ anual, 23% ajung sa cheltuie in jur de 5.000$, 5% cheltuie in jur de 100$ pe an si 3% dintre ei cheltuie peste 10.000$ in fiecare an.

In ceea ce priveste timpul alocat cautarii produselor dorite spre a fi achizitionate, 79% dintre ei fac analiza pe Amazon, 20% fac cautari online pe alte platforme in afara Amazon si doar 1% direct in magazinul clasic. 

Asta ne arata inca o data ca trendul din SUA de a se efectua cumparaturile doar online, este din ce in ce mai pregnant in defavoarea comertului clasic. 

La intrebarea cum cauta un anumit produs pe Amazon, 74% dintre respondenti fac o cautare dupa un anumit cuvant cheie, in timp ce 26% dintre ei stiu deja brandul dorit si fac cautarea dupa numele acestuia.

Asta ne arata ca brand-urile mici au inca sanse foarte mari in fata brand-urilor cunoscute, tinand cont ca aproape 75% din cautari se fac folosind cuvinte cheie si in acelasi timp, ne subliniaza din nou cat de importanta este alegerea celor mai relevante keywords care sa ne aduca in fata competitorilor nostri.

In ceea ce priveste modul in care iau decizia de a achizitiona un produs de pe platforma Amazon, cei mai multi aleg sa citeasca recenziile si ratingurile unui Seller atunci cand trebuie sa aleaga intre mai multe oferte, apoi sa citeasca detaliile produsului (bullet points + descriere), apoi sa analizeze imaginile produsului, dupa care unii aleg sa faca research despre un anumit produs si in afara Amazon (website Seller, Google etc.)

Alte optiuni care au mai aparut: sa se sfatuiasca cu familia sau prietenii despre diverse produse sau inclusiv sa caute produsele fizic in magazinele clasice.

Dupa cum se vede, se pot creiona cateva observatii care ne dezvaluie modul in care clientii de pe Amazon decid sa achizitioneze un produs si ce ii influenteaza in decizia lor.

Aceasta e prima parte a interpretarii chestionarului, ramai aproape pentru ca il zilele urmatoare vor fi urcate si partile urmatoare. 

Namaste,

Kodro – AmaZonePedia

PS: Daca ai nevoie de alte informatii, imi poti scrie pe adresa: kodro@amazonepedia.ro.

kodro 111

Ofera cu drag prietenilor tai...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

WWW.AMAZONEPEDIA.RO IS AN INDEPENDENT WEBSITE AND IS NOT ENDORSED, SPONSORED, AFFILIATED WITH OR OTHERWISE AUTHORIZED BY AMAZON. ALL OTHER TRADEMARKS, PRODUCT NAMES AND COMPANY NAMES OR LOGOS CITED HEREIN ARE THE PROPERTY OF THEIR RESPECTIVE OWNERS.