fbpx
Amazonepedia - Citat Jeff Bezos - Amazon

De ce Amazon se afla pe locul 1 in lume ca vanzari online? (prima parte)

Salve!

In primul articol de pe acest blog, (pe care daca nu l-ai citit, il poti accesa folosind link-ul de mai sus) am facut o prezentare detaliata despre Amazon, mai ales pe partea de brand si cat de important este la nivel global. In al doilea articol, am mai punctat niste statistici interesante legate de Amazon despre cifra de afaceri estimata in 2018, numarul lor de angajat la sfarsitul anului trecut etc.

Al treilea articol contine elemente interesante despre Amazon, ce iti pot intregi imaginea acestei companii.

De ce Amazon este considerat cel mai mare magazin online din lume? Care este cheia succesului Amazon?

Astazi vom analiza de ce Amazon este considerat cel mai mare magazin online din lume si care e de fapt cheia din spatele succesului lor. Vor fi mai multe articole despre aceasta tema, asa ca sper ca astepti cu nerabdare sa ti le impartasesc. Bun, atunci sa trecem la treaba… 🙂

Mai intai, o sa iti povestesc o experienta destul de neplacuta pe care am experimentat-o acum cativa ani cu un magazin online de la noi. Vei vedea cum se leaga cu ideea articolului de azi.

Totul a inceput intr-o zi de vineri (nu, nu era 13…:P) cand am facut o comanda a unui produs care avea o reducere substantiala (cca. 40%) ce aparea in stoc, la un magazin online destul de cunoscut. Plata am facut-o cu cardul si bineinteles, ca banii au fost retinuti instant de pe card. Acel magazin nu avea program si in weekend, asa ca am asteptat sa vina ziua de luni pentru a cere o confirmare a plasarii comenzii.

Nu am apucat sa telefonez luni dimineata, ca am si primit un telefon de la acel magazin online care mi-a confirmat ca vor livra produsul a doua zi, adica marti, mi-au multumit pentru plata realizata online, iar eu m-am bucurat de alegerea pe care o facusem. Toata lumea era fericita la momentul ala…:)

Amazonepedia - Servicii clienti
Sursa: Freepik.com – Servicii clienti

Cam dupa aproximativ o ora, sunt cautat din nou de la acel magazin online (era alt consultant de data asta :P) ce imi comunica ca produsul nu se mai afla in stoc si imi anuleaza comanda din acest motiv.

Ce s-a intamplat de fapt? Pretul pe care il platisem pentru achizitia produsului respectiv era in jur de 1.000 ron. (bineinteles, transportul era inclus) Dupa ce comanda mi-a fost anulata, cam la o ora am verificat din nou starea produsului si acum aparea cu alt pret, adica cca. 1.600 ron si tot in stoc.

Amazonepedia - Barbat ce arata servicii de calitate slaba
Sursa: Freepik.com – Servicii slabe

 

 

Am incercat sa vorbesc cu un manager de la acel magazin online, dar nu am reusit si ei chiar mi-au recomandat sa discut si cu cei de la ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului). Am facut si asta, dar nu am reusit sa mai obtin nimic. In plus, banii mi-au fost returnati cu cateva zile peste perioada de timp specificata de ei ca fiind maximala. Una peste alta, o experienta care m-a indepartat ca o racheta de a mai achizitiona ceva de la acel magazin online.

 


Asa da! Amazon e focusat in totalitate pe clientii sai, nu degeaba este si magazinul online aflat pe locul 1 in lume 

Acum haide sa vedem ce se intampla la Amazon, cel mai mare magazin online din lume  care se focuseaza in totalitate pe clientii sai pentru a le oferi o experienta de neuitat.

Amazonepedia - Citat Jeff Bezos - Amazon
Sursa: Amazonepedia – Citat Jeff Bezos – Amazon

In primul rand, trebuie sa vedem niste statistici din anul 2018, cand Amazon a fost aleasa pe locul 1 de catre “The Harris Poll” ca avand cea mai solida reputatie din SUA, ca si companie, in timp ce raportul realizat in 2017 de American Customer Satisfaction Index (ACSI) ii plaseaza tot pe un onorant  loc 1 pe zona de Internet Retail, din punct de vedere al satisfactiei clientilor.

Amazonepedia - Amazon focusat pe clienti
Sursa: Amazonepedia – Amazon focusat pe clienti

Raportul ACSI din 2017 ne prezinta satisfactia clientilor magazinelor online din SUA, care se bazeaza pe analiza unei serii de factori foarte importanti, cum ar fi:

– varietatea de produse;
– procesul de plata;
– claritatea descrierii produselor prezente in site;
– recenziile produselor;
– recomandari de cumparare a altor produse;
– optiuni de livrare;
– usurinta in navigarea pe site;
– performanta site-ului;
– suportul acordat clientilor inainte si dupa cumparare.

American Customer Satisfaction Index 2017
Sursa: American Customer Satisfaction Index 2017

Dupa cum se observa, Amazon a ramas, atat in 2016 si in anul 2017, pe primul loc in acest clasament, urmat de alti competitori cum ar fi: Newegg, Ebay, Overstock.


Raportul din 2018 al celor de la “The Harris Poll” este si mai amanuntit, pentru ca face o analiza a gradului de constientizare a publicului fata de companiile care au excelat sau au avut rezultate slabe in societatea americana.

Daca o companie nu apare pe lista lor, nu inseamna ca are o reputatie buna sau rea, ci ca nu a ajuns la un nivel de critic de vizibilitate care sa fie masurat.

Aceasta analiza e facuta pentru cele mai vizibile companii din SUA care sunt evaluate dupa 6 dimensiuni ale atributelor reputatiei acestora:

1.  Responsabilitatea sociala:

– Ii pasa de mediu;
– E responsabila fata de comunitatea in care activeaza;
– Sprijina cauze bune;

2.  Produsele si serviciile oferite:

– Produse si servicii de calitate ridicata;
– Inovativa;
– Raport bun calitate pret al produselor/serviciilor oferite;
– E responsabila pentru produsele vandute;

3. Mesaj emotional

– E de incredere in ochii consumatorilor;
– Este admirata si respectata;
– Oamenii se simt bine cand vorbesc despre aceasta companie;

4. Viziune si Leadership

– Conducere excelenta;
– Viziune clara in viitor;
– Oportunitati multiple oferite pietei;

5. Performante financiare

– Isi depaseste competitorii;
– Record al profitabilitatii;
– Investitii cu risc scazut;
– Perspective de crestere;

6. Mediul de lucru

– Isi recompenseaza angajatii in mod corect;
– Conditii bune de lucru;
– Are angajati de calitate.

Sursa: The Harris Poll Attributes - 6 dimensions
Sursa: Raportul “The Harris Poll Corporate Reputation” – 2018

Acum sa vedem unde este plasata compania Amazon in acest top anual despre reputatia firmelor americane. Ghicesti ceva?

Ia sa vedem…bineinteles, ca nu este o surpriza…atata timp, cat focusul acestei platforme este centrat 120% pe clientii sai, carora le ofera cele mai inovative servicii din piata americana.

Amazon se afla pe locul 1, din punct de vedere a gradului de constientizare a publicului american, in raportul celor de la “The Harris Poll” publicat in 2018 

TaaaDaaam, intr-adevar Amazon este pe locul 1, cu un punctaj de 83.22 de puncte obtinute ca o medie a celor 6 dimensiuni ale reputatiei, prezentate deja mai sus:

Dupa cum observi, surclaseaza competitori foarte puternici din piata americana, cum ar fi: Apple, Google, Facebook, Microsoft, Wegmans, Tesla Motors, Walt Disney, Nike, Honda, Procter&Gamble,Kellogg, UPS, Coca Cola, Sony, IBM, Samsung, Nestle, Dell, eBay, LG, etc.

Sursa: Raportul “The Harris Poll Corporate Reputation” - 2018

Sursa: Raportul “The Harris Poll Corporate Reputation” – 2018

Acum o sa vezi si raportul impartit pe cele 6 dimensiuni si companiile care se afla in primele 10 pozitii.

Amazon este lider in 3 dintre dimensiuni, Produse & Servicii, Mesaj emotional si Perfomante financiare. (nici nu e de mirare, pentru ca in anul 2018, Amazon e prognozat cu o cifra de afaceri ce va depasi 200 mld. $ :P), locul 2 la Viziune & Leadership si locul 10 la Mediu de lucru.

Sursa: Raportul “The Harris Poll Corporate Reputation” - 2018
Sursa: Raportul “The Harris Poll Corporate Reputation” – 2018

Practic, Amazon se concentreaza in totalitate pentru a oferi o experienta de neuitat pe platforma Amazon si le ofera clientilor sai o gramada de oportunitati, unele inovatoare, care poate nici nu sunt considerate de concurentii online ai acestui magazin online. Acesta e secretul din spatele Amazon si tocmai de aceea, ei sunt vizionari in relatia cu clientii lor, iar acest aspect se vede in locurile fruntase pe care le ocupa in diversele rapoarte furnizate de companii specializate.

Urmeaza si alt articol pe aceasta tema, in curand, asa ca te astept pe blogul nostru. Nu uita sa dai un like, share pe canalele noastre de social media, folosind butoanele de deasupra articolului sau bara din stanga si pentru asta iti multumesc anticipat.

Sunt alaturi de tine, trimite-mi un email cu orice intrebare despre Amazon si-ti raspund cat de repede pot.

Namaste,

Kodro – AmaZonePedia

PS: Daca ai nevoie de alte informatii, imi poti scrie pe adresa: kodro@amazonepedia.ro.

Kodro - AmaZonePedia
Kodro – AmaZonePedia

 

Ofera cu drag prietenilor tai...
  • 8
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

One Reply to “De ce Amazon se afla pe locul 1 in lume ca vanzari online? (prima parte)”

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

WWW.AMAZONEPEDIA.RO IS AN INDEPENDENT WEBSITE AND IS NOT ENDORSED, SPONSORED, AFFILIATED WITH OR OTHERWISE AUTHORIZED BY AMAZON. ALL OTHER TRADEMARKS, PRODUCT NAMES AND COMPANY NAMES OR LOGOS CITED HEREIN ARE THE PROPERTY OF THEIR RESPECTIVE OWNERS.