Salutare!
Eu sunt Oscar de la AmaZonePedia. In acest articol voi incerca sa raspund la urmatoarele intrebari:
1. Cum sa cauti produse pe Amazon?
2. Care sunt aspectele importante, atunci cand cauti produse?
3. Cum determini profitabilitatea unui produs?
Practic, iti voi arata pas-cu-pas metoda de cautare produse “Best sellers”.
Ca sa construiesti o afacere de succes pe Amazon, in primul rand trebuie sa gasesti un produs profitabil dupa care treci la urmatoarele etape, la fel de importante, cum ar fi :
– Sa gasesti furnizori si sa soliciti mostre;
– Sa gasesti o firma specializata, care sa realizeze transportul produselor;
– Sa faci o listare pe site-ul Amazon;
– Sa lansezi efectiv produsul pe platforma Amazon.
Noi vom incerca sa postam videoclipuri pentru aceste etape cat de curand pe canalul nostru Youtube si nu numai. Vom incerca sa iti oferim toate informatiile de care ai nevoie ca sa incepi aceasta afacere, asa ca nu uita sa te abonezi apasand butonul Subscribe!
1. Cum sa cauti produse pe Amazon?
Dar acum, hai sa vorbim despre Cautarea produsului pe Amazon.
Voi face o prezentare generala, deoarece acest articol ar dura ore intregi, daca incerc sa abordez fiecare detaliu mic, iar eu vreau sa te ajut sa-ti creezi o imagine generala despre acest proces.
Okay, suntem pe pagina mea preferata de pe site-ul Amazon: Amazon Best Seller.
Sunt milioane si milioane de produse pe Amazon, dar aceasta pagina iti arata cate un top 100, al celor mai bine vandute produse, pe fiecare subcategorie in parte.
Pe partea stanga poti vedea categoriile :
-Baby
-Home and Kitchen
De exemplu, hai sa intram in categoria Home & Kitchen. Aici gasim topul 100 cele mai bine vandute produse din aceasta categorie.
Noi cautam un produs nisat, trebuie sa filtram mai intai produsele, deci mergem mai adanc intr-o subcategorie Kitchen & Dining.
Putem filtra si mai mult. Vezi, inca sunt multe sub-sub categorii si eu chiar iti recomand sa cauti sub fiecare.
Sa intram in aceasta subcategorie “Cutlery & Knife Accessories” si sa alegem un produs de aici.
Intram in alta subcategorie si se pare ca am gasit ceva interesant. 😛
Este vorba de un ascutitor de cutite, care se vinde cu 15.99$
Amazonepedia – Tutorial Cautare produs 5
Mergem mai jos si chiar in josul paginii, sub descrierea produsului gasim “product information”.
Astea sunt informatiile, care ne intereseaza atunci cand cautam produse.
-Dimensiunea produsului
-Greutatea produsului
2. Care sunt aspectele importante, atunci cand cauti produse?
Este un produs de mici dimensiuni, deci e ok. Cat mai mic cu atat mai bine, pentru ca gandeste-te, tu va trebui sa platesti transportul catre SUA si cu cat mai mic e un produs cu atat mai putin te costa transportul.
O greutate maxima care s-ar incadra in criterii ar fi 320-340 de grame (0.7 lbs.), iar dimensiunea ambalajului este aproximativ ca cea a unei cutii de pantofi.
Are 455 de recenzii si are rata BSR #159 in Kitchen & Dining, adica ocupa locul 159 in topul cele mai bine si des vandute produse din aceasta categorie.
Okay, acum hai sa verificam si nisa. Cum facem asta?
Mergem inapoi la titlu.
Am zis ca e vorba de un ascutitor de cutite, asta apare si in titlu “knife sharpener”.
Deschidem o fereastra noua, accesam site-ul Amazon si facem o cautare cu acest cuvant cheie.
Amazon este un motor de cautare exact ca si Google.
Diferenta intre ele in SUA este ca folosesti Google atunci cand cauti informatii, iar clientii intra pe Amazon produsele pe care chiar vor sa le cumpere.
Cand cineva vrea sa cumpere un ascutitor de cutite va cauta dupa acest produs pe Amazon si asta e ceea ce va vedea. Deci evident, aici trebuie sa analizam piata.
Este disponibil in mai multe culori, design diferit, pret diferit, putem vedea fiecare cate recenzii are si asa mai departe. Aici as face o paranteza….
Urmatorul pas ar fi sa analizam nisa cu Jungle Scout.
Este un soft de analiza, care iti ofera un raport detaliat cu o gramada de info utile despre cine sunt vanzatorii intr-o nisa, ce face concurenta, cate bucati vand intr-o luna, adica te ajuta sa decizi, daca merita sa vinzi acel produs sau nu. Acum nu o sa-ti arat si asta, ca m-as lungi prea mult.
Vorbesc despre acest proces in videoclipul “Cum sa analizam concurenta pe Amazon”, unde practic iti arat pas cu pas cum sa folosesti extensia Chrome Jungle Scout.
Bun, acum sa continuam. Asta e o nisa competitiva, eu nu m-as arunca sa vand acest produs.
Noi cautam o nisa cu competitie mica, unde primii cinci concurenti au BSR undeva intre 1.000 si 10.000, dar asta difera putin in functie de categorie.
Ce este Best Sales Ranking = un scor pe care Amazon il atribuie unui anumit produs. Acesta este un calcul bazat pe vânzări din ziua respectiva, date istorice ale vânzărilor și fluctuează in fiecare oră.
Alt aspect important este sa fie cat mai multe produse in nisa cu mai putin de 100 de recenzii. (adica, feedback primit de la clienti dupa achizitionarea produsului)
Vreau sa clarificam ceva…:P. Eu nu incerc sa-ti arat un produs bun aici. Cea ce fac este sa-ti arat:
-cum sa cauti produse pe Amazon
-care sunt aspectele importante, atunci cand cauti produse
-cum determini profitabilitatea unui produs si asa mai departe.
Deci, sa zicem ca l-am verificat din toate punctele de vedere si vrem sa vindem acest produs. .
Sa trecem la urmatorul pas.
3. Cum determini daca poate fi profitabil produsul?
Accesam site-ul Alibaba.com si in search bar cautam “knife sharpener”.
Sunt multe produse ft asemanatoare cu cel gasit de noi.
Preturile varieaza intre 1,39$ si 3,50$, adica un pret mediu de aproximativ 2,50$.
Hai sa facem un calcul rapid :
Sa zicem ca noi vom vinde produsul pe Amazon cu 13,99 pentru inceput. Minus costul de productie 2,50$.
Ramanem cu un profit brut de 11,49$ – si avem nevoie de un profit brut atat de mare, pentru ca mai trebuie sa platim transport si diferite taxe pentru Amazon.
Estimarea costului de transport si calcularea taxelor Amazon sunt alte teme complexe. Voi aborda si aceste subiect in videoclipuri urmatoare…dar acum voi estima un cost de 1$/bucata pentru transport si 5,30$ taxe Amazon.
Ramanem cu 5,19$, adica o rata a profitabilitatii brute de 37%…
Din punctul de vedere al profitabilitatii arata foarte bine cifrele.
Daca nisa nu era prea competitiva, am fi putut merge mai departe cu acest produs.
Cam asta ar fi procesul de cautare a produselor, metoda “Best Sellers”. Repeti acest proces pana gasesti o nisa in care ai avea posibilitatea sa lansezi si tu produsul tau.
Urmatorul pas ar fi sa te diferentiezi cumva de concurentii din nisa si cel mai bine te poti diferentia de ei prin imbunatatirea produsului si sa vinzi “private label”, adica asta inseamna sa vinzi produsul sub Brand-ul tau propriu.
Creezi un logo atragator, un ambalaj frumos ca oferta ta sa fie mult mai atragatoare decat a concurentiilor.
Te incurajez sa accesezi si tu pagina Amazon Best Sellers, vei vedea ce categorii exista, ce tip de produse se vand bine, cu siguranta te va ajuta sa-ti formezi o imagine si mai clara : )
Intre timp, poti intra si pe canalul nostru de Youtube nostru accesand acest link. Aici, vei gasi multe video utile, vom posta acolo toate noutatile legate de Amazon si detalii legate de fiecare etapa in parte.
Sper sa ne intalnim in curand, tot aici!
Te salut! : )
PS: Daca ai nevoie de alte informatii, imi poti scrie pe adresa: oscar@amazonepedia.ro